Конкуренцията в интернет търговията е неизбежна. Анализът на конкуренцията е важна част от избора на продукт или услуга. В границите на разумното, не се страхувайте да се съревновавате с останалите интернет търговци – трябва да се учите от конкурентите си, да се стремите да сте по-добри от тях, да имате по-добър сайт, да копирате идеите им, стараейки се да ги индивидуализирате и дообработите.
Конкуренцията означава, че даденият продукт или услуга се търси и че ще реализирате продажби в зависимост от усилията и професионализма, които ще вложите в реализацията на бизнес проекта си.
Добра индикация за размера на интернет пазара за даден продукт или услуга е търсенията идващи от Google или Yahoo. Обърнете внимание на броя реклами (PPC / CPC), касаещи ключовите думи за въпросния пазар.
Анализът на конкуренцията, преди да изберете продукта, ще ви послужи за индикация, за това колко усилия ще трябва да положите, за да създадете подобен (но по-добър) интернет сайт за търговия.