Как да намерим интересен и доходоносен продукт?
Ключови елементи:
1. Пазар – има ли интернет пазар за този продукт? Не всяка стока може да се продаде по интернет, трябва да знаете, кой точно купува този тип стока и дали тези хора пазаруват по интернет.
2. Размери на пазара – колко средно харчат за този продукт / услуга? Тук ще имате нужда от проучване на пазара. Търсете също така информация и статистически данни за въпросния сектор.
3. Потенциал на търсене – брой/дълбочина на потенциалните думи или изрази с които потребителите ще намират продуктите ви.
4. Конкуренция на търсене – конкуренция при думите или изразите за търсене, както и цената за реклама (CPC / PPC)
5. Конкуренция – търсете големите играчи на пазара във вашия регион и преценете дали може да се конкурирате с тях. Големите фирми не бива да ви отказват (малкият може да бие големия), но е важно да знаете как да продавате по-евтино или да предлагате по-добро обслужване от тях.
6. Сегментация на пазара – намерете специфични продукти
7. Снабдяване – има ли редовно снабдяване, къде и от кого ще купувате?
8. Доставка и пощенски разходи – зависи от размера и теглото на продукта ви: колко е лесно да се достави?
9. Поддръжка – до колко е сложен продуктът ви? Изисква ли специфични познания за ползване? В случай на нужда от поддръжка след продажбата, клиентите ви ще бъдат ли съгласни да платят за нея? Вие ще бъдете ли способни да я осигурите?
10. Печалба – колко ще печелите? Достатъчно ли ще е за да се посветите на този проект?
11. Връщане на стока – някои продукти се връщат доста често (дрехи например). Важно е да включите този фактор в бюджета си.